linkbuilding strategie
Algemeen

Linkbuilding uitbesteden? Waarom dat handig is voor jouw website!

Waarschijnlijk heb je vast al wel eens gehoord van zoekmachineoptimalisatie. Het is een deel van online marketing dat er voor zorgt dat jouw website op een organische manier hoog in de ranking zal staan van zoekmachines als Google. Dit leidt uiteindelijk weer tot meer en relevant verkeer naar jouw website. Een belangrijk onderdeel van SEO (zoekmachineoptimalisatie) is linkbuilding, je kunt namelijk het perfecte bericht schrijven, maar als een zoekmachine er niet minstens één link naar kunnen volgen, dan zal je hoogstwaarschijnlijk dagen lang tevergeefs zitten te wachten. Google heeft namelijk links van andere websites nodig om het bericht te vinden. Hoe meer, hoe beter, maar omdat niet elke link evenveel waard is en sommige zelfs een negatieve invloed kunnen hebben, is het belangrijk om eerst een linkbuilding strategie uit te laten werken.

Hoe maak je een linkbuilding strategie?

Om te beginnen met linkbuilding is het verstandig om te beginnen met een analyse van het linkprofiel van jouw website of webshop om zo een goed overzicht te creëren van de huidige situatie en de verbeterpunten. Op basis hiervan zal er worden gekeken hoe het linkprofiel het beste versterkt kan worden en op welke zoekwoorden je moet gaan focussen. Wanneer je dit hebt gedaan is het tijd om linkjes uit te zetten en dan zijn er een paar focuspunten. Daarnaast gaat het ook om kwaliteit, niet kwantiteit: het gaat er niet om, om zoveel mogelijk linkjes naar een website te krijgen, maar om de kwaliteit van de links. Let hierbij op de autoriteit van de websites en relevantie.

Natuurlijk kun je dit zelf doen en uiteindelijk zelf uitwerken, maar hier gaat erg veel tijd en energie inzitten. Voordat het dan voor jouw website profitabel is, zijn we weer een tijd verder. Je kunt het daarom ook uitbesteden aan een linkbuildingbureau.

Dit vind je misschien ook leuk...